Vårt lag!

JAGET I LAGET. Personkryssen till kommunfullmäktige är räknade. Det syns i många sociala medie-flöden just nu. Personkryssen är viktiga för individen. För oss i Liberalerna i Jönköping handlar dock inte personkryssen om våra respektive jag utan om vårt gemensamma lag. Vi är ödmjuka inför det faktum att utan vårt fantastiska, sammansvetsade lag*, skulle det knappt blivit några kryss alls!

I dag är vi i Jönköpings liberala kommunförening oerhört glada över att närmare 30% av våra liberala väljare valt att personkryssa någon i vårt lag. Särskilt fantastiskt är det att våra två toppkandidater David Gerson och Ann-Marie Hedlund, tillsammans fått så oerhört många kryss.

Våra två toppkandidater i valet 2018, till skillnad från övriga partier som sitter i Jönköpings kommunfullmäktige, har under mandatperioden 2014 till 2018 inte suttit som ordinarie ledamöter i fullmäktige, och därmed ännu inte hunnit göra det fantastiska politiska intryck vi vet att de kommer göra i perioden 2018 till 2022. Även om de givetvis i deras respektive nämnder uträttat mycket under nuvarande mandatperiod.

Trots att våra toppkandidater är ”nya” så är det många väljare som förstått precis hur väl David och Ann-Marie tillsammans med oss andra, kommer verka för ett bättre Jönköping.

Detta bevisar att det var helt rätt, av kommunföreningen, att låta dessa härliga, idérika, intelligenta och varma personligheter stå högst upp på listan inför valet. Gemensamt med alla oss andra i Liberalerna i Jönköping kommer de göra underverk.

*Vad menas med ett sammansvetsat lag? Tror inte att vi alltid tycker likadant i vårt parti. Vi har livliga diskussioner. Vi blir ibland irriterade på varandra. Vi resonerar. Vi kommer fram till en lösning. Den lösningen levererar vi. Sedan går vi vidare för att ta tag i nästa fråga, som vi tycker lika eller olika om men som ändock måste lösas.

Laget före jaget.

Gemensamt brinner vi för att vara med och skapa en utveckling i Jönköping där alla är inkluderade, där människor, företag och föreningar kan och har goda möjligheter att utvecklas och trivas.

Tillsammans i laget vill vi göra Jönköping bättre.