Lyft fram även de goda exemplen

I dagens JP (7 september) lämnas stort utrymme åt Jimmy Åkessons gospelmöte med Runar Sörgaard. En sammanblandning av politik och religion hämtad från USA där våld och skapandet av utanförskap och parallellsamhällen ingår som ett förskräckande resultat. Kristna liberaler tar starkt avstånd från ideologier som inte stödjer det kristna kärleksbudskapet i ord och handling utan tar sin utgångspunkt i att ställa medmänniskor och grupper av medmänniskor mot varandra. Dessa reportage i JP står i stark kontrast till det sätt som Opinion Live från Mellerud (6 september) diskuterade såväl det utökade behovet av poliser som integrationens utmaningar utan att ställa grupper mot varandra eller blanda in religion. Kristna liberaler vill lyfta fram de goda exemplen på samhällen där integrationen fungerar och Mellerud visade sig vara ytterligare ett sådant.

Annika Carp, ordförande Kristna Liberaler
Lars-Erik Zackrisson, Bottnaryd